7 Ekim 2012

ESKİ FOTOĞRAFLAR VE SONBAHAR...



Sonbaharı hem çok severim hem de hüzünlü bulurum hep...
Bu sonbahar gününde de, eski fotoğraflara bakmak istedim.
Eski albümler yani...
Şimdi artık ne fotoğraf albümleri var ne de oturup fotoğraf bastırmak...Onlara dönüp dönüp bakmak vs...
İnanılmaz etkileyiciydi...İnsan, bugünlere geliyor ama, eski fotoğraflara bakarken, ne kadar çok yılı geride bıraktığını daha bir farkediyor.
(bu 3 fotoğrafım, eskiler...Çok eskiler...Özellikle seçerken sonbahara uyan, içinde hüzün barındıran 3 adedini seçtim)
Her birinde ayrı bir hikaye, ayrı bir yaşanmışlık...Her birinin anlamı, o yıla, o güne, o dakikaya göre anlamlı ve gerçek...
O fotoğraflar çekilirken neler hissettiğimi hatırlamaya çalışıyorum.
Neler beni mutlu ediyordu ve nelere üzülüyordum çok???...
Şu yaşımda ve hayatın bana gösterdiği iyi kötü anılarımla, biliyorum ki o kız henüz o fotoğraflar çekilirken, başına neler geleceğini bilmiyordu...(Doğal olarak)... Fotoğrafların içine girmek istiyorum sanki ve onu uyarmak...Tabii ki biliyorum bunun mümkün olmadığını ama diyorum ki bu düşüncem gerçek olsa, neler değişirdi kimbilir neler?...Her yaş, her dönem yaşandığı yaşta ve anda güzel. Bazı duygularımı hatırlıyorum da, ne kadar minicik şeylere üzülüp, kendimi yıpratıyordum. Şimdi de üzülüyorum, seviniyorum, mutlu oluyorum ama o dönemdeki anlamlarla, şimdiki anlamlar aynı değil. Çakışmıyor...Çakışmamalı da zaten. Gelişmeliyiz, geliştirmeliyiz  kendimizi...Bir yandan, zaten hayat öyle bir değiştiriyor ve geliştiriyor ki insanı...Hiç bir şey yapmasanız da, geçmişteki kararlarınıza, üzüntülerinize, tepkilerinize, bugün belki güler, belki küçümser, belki de hayranlıkla takdir ederek yüzünüzde güzel bir tebessümle anarsınız. Eğer kendinizi geliştirmeye, yeni fikirlere, yeni insanlar tanımaya, kendinizi keşfetmeye özellikle meraklıysanız, keyifli bir olgunluk dönemi sizi bekliyor demektir. Tadını çıkarın...Eski sevgililerinizi hatırlayın...Yaşadığınız her yeni ilişkinin, tanıdığınız her yeni insanın sizi ne kadar da geliştirdiğini, size ne çok güzellikler kattığını da bilerek...Hepsine teşekkür edin...Sizi önemsemişler, sevmişler, iyi kötü bir çok anıya, sizinle birlikte şahitlik etmişler...Hala, hele de hala birlikteyseniz yıllardır ve aranızdaki sevgiyi korumuşsanız, çok şanslısınız...Birlikte yaşlanabileceğiniz biri var yanınızda...Her şeye rağmen, tüm yaşadığınız olumsuzluklara, bıkkınlıklara, sorgulamalara rağmen yanınızda olmuş. Siz de onun...
Her şeyin çok kolay harcandığı, tüketildiği günümüzde, eski fotoğraflarıma baktığımda keşkelerimin çok olmamasından dolayı mutluyum. Genelde sevildim evet, çok sevildim hem de...Seviliyorum da...Şimdi ki olgunluğumla, beni sevenlere daha hassas ve daha özel, daha sevginin anlamının bilinciyle yumuşacık yaklaşıyorum. İnsan herkesi sevemiyor biliyorum. Çevremdeki insanlar beni seviyorlarsa, demek ki özel bir şeyler yakalıyorlar ki seviyorlar...Bu, hepimiz için de böyle değil mi??
Özel bulduğunuz her şeyin değerini bilin...hele de bu yaşlarda, bu olgunlukla...
Yarın çok geç olabilir...Sonbaharı doya doya hissedin. Kuru, dökülmüş yapraklara basa basa yürüyüşler yapmadan,sakın diğer mevsime geçmeyin...Eski fotoğraflarınızı karıştırın, inanılmaz bir zaman tünelinden çıkmış gibi hissediyorum şu anda kendimi...Kaybettiklerim, kazandıklarım, iniş ve çıkışlarımla, hayatım kocaman bir tablo gibi serildi önüme...Bana da her detayı tekrar keşfetmek kaldı...Bu olgunluğumla ve sonbahar hüznüyle.......
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder