10 Eylül 2012

ÖZÜR DİLERİM....

Özür dilemek bu kadar zor olmamalı. Hepimiz hatalar yapmıyor muyuz? Hangimiz mükemmel yada mükemmele yakınız? Böyle bir şey yok. Hatalar yaptık ve yine yapacağız. Sorgulamayacak mıyız? Tabii ki...Mümkünse tekrarlamama sözü vermeyecek miyiz kendimize? Her zaman...Ne değişecek? Hiç bir şey...Hata yapmayı bu kadar benimsemişsek, hatalarımızın farkına varmayı ve özür dileyebilmeyi de aynen benimsemeliyiz. Özür dilediğimizde, "Ama içten ve duyarak"...
Ne egolarımız zedelenir, ne de bir şeylerimiz eksilir. Özür dileyebiliyorsak, özür dilediğimiz kişiye kıymet veriyoruzdur. kendimizden daha çok benimsediğimiz, önemsediğimiz biridir O...
Özür dilemek, sizi küçük düşürmez, yüceltir tam tersi. Özgüveninizi yerine getirir. Ne kadar duyarlı olduğunuzu gösterir. Hayata karşı bir duruş sergileyemeyen insanlar, özür de dileyemezler. Onlar zaten hiç bir kalıba sığamayan, hiç bir ortama uyamayan, zavallı insanlardır.
Evet kırılmış bir kalp, ne yaparsanız yapın onarılamaz ama yine de özür dileyebilen insanların şansı vardır, bir şeyleri tekrar düzeltebilme konusunda....
Ben kendi adıma, son yıllarda, hatalarımı gördüğüm her olayda, çok daha cesurca özür diliyorum. Özür dilerken, bir daha aynı noktaya gelmeme konusunda kendimi eğitmeye çalışıyorum. Araştırıyorum, kendime yatırım yapıyorum, paylaşıyorum, o noktalara nasıl geldiğimi, nedenleri, gelişmeleri, sonuçları inceliyorum. Artık, evet artık biliyorum ki, insanlar, hele de önem verdiğim insanlar, benim tarafımdan incitilmemeli. Ben de gerginliklerime, sıkıntılarıma, patlama limitlerime bir çekidüzen vermeliyim. İnsan zor kazanılıyor. Kaybetmek çok kolay. Her güzel şeyin zor elde edildiği gibi...Korumak lazım dostlukları, size kıymet veren, önemseyen insanları...Az bulunuyor, hatta çok nadir...
 Dostum diyebileceğiniz kaç arkadaşınız var? 3-5 en fazla...Hayat çok kısa...Kimse kimseyi kırmasın mümkünse...Saygı göstersin her şeyden önce ve kollasın...Ailemizi, evet biz seçemiyoruz ama diyalogda olduğumuz, bir çok saatimizi birlikte geçirdiğimiz dostlarımızı, arkadaşlarımızı biz seçiyoruz. Hem seçip hem kırmayalım... Diyelim ki kırdık, affettirmek için, mümkün olan her şeyi yapalım. Kırılmaması için de özel dikkat edelim. Hatalarımız da bizi olgunlaştırıyor. Dersler çıkarabiliyorsak hatalarımızdan, zaten özür de dileyebiliyoruzdur...
Sevgiyle...Kırmamaya çalışarak, önem vererek, saygıyla geçsin günleriniz... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder