24 Mart 2012

"KUŞLAR BAHARI MÜJDELİYOR RUHUMA"

Kış uzun sürdü. Zordu soğuk,bitmeyen geceler...Sanki bir daha güneşi göremeyecekmişim gibi hissettiğim zamanlar oldu. Nefes alamadığımı hissettiğim, oksijensiz kaldığım...Uzun geceler, uzun düşünmelere zemin hazırladı. Bundan iyi fırsat olmazdı. Neyse, sorgulama iyidir, yaz da olsa, kış da olsa...Şimdi, ağaçların yine gelinler gibi süslenip, çiçek açtıklarına şahit olmak istiyorum. Yaşadığımı ve bu güzelliğe bir kez daha şahit olduğumu bilerek. Bunun aslında büyük bir şans olduğunun bilinciyle. Seneye belki de göremeyebilirim, göremeyebiliriz bu güzellikleri. Kimin ne olacağı belli mi bu hayatta? Her an sürprizlere gebe, her yeni gün, sunulan bir bonus sanki. Kuş sesleriyle uyanıyorum kaç sabahtır. Öyle güzel duygular bırakıyorlar ki insanda. Neler fısıldıyorlar bana neler:)) Onları anlamaya çalışıyorum. Bana"Haydi uyan, günü kaçırma, bak güneş pırıl pırıl, en güzel şarkılarımızı senin için söylüyoruz" der gibiler...Ben de onları dinliyorum gerçekten ve sıkı bir dostluk gelişti aramızda. Bir sabah duymasam seslerini, üzülüyorum. Salonumun önündeki büyük ağacı seviyorlar belli ki.
O ağaç da 1-2 haftaya mosmor salkımlarını bırakacak dünyaya. Kuşlar ve mor salkımlar eşlik edecek sabahlarıma. Kahvaltımı onları seyrederek ve güzel hayaller kurarak yapacağım. Hiç bir olumsuzluktan, hiç bir problemden, etkilenmemeye çalışacağım. Sil baştan yine ve yeniden kuracağım hayatımı. Baharla yeni hayat... Bende öyle büyük bir yürek ve öyle büyük bir yaşama sevinci var ki, bunu hiç bir kimsenin ve hiç bir durumun yok etmesine izin vermeyeceğim. Beni hastalığımda sağlığımda kollayacak insanlar her zaman çevreleyecekler beni. Ben de onları asla yalnız bırakmayacağım. Minik minik nazlanmalarıma, sevgi ve huzur arayışıma ortak olacak insanlar olacaklar onlar...Ruhumdaki o hiç bitmeyen, eksilmeyen çocuğu besleyecek insanlardan seçeceğim dostlarımı. Beni seviyorlarsa, anlamaya da çalışmaları gerektiğinin bilincinde olacaklar zaten. Çaba göstermenin, bir insana önem vermenin, kıymet vermenin en güçlü göstergesi olduğunu bilecekler. Bunu yapabilirlerse, bilecekler ki paylaşılan anların değerinin ölçüsü yok. Baharla birlikte, hepinize missss gibi kokan çiçekler gönderiyorum. Yakalayın hadi...Bakın kıpkırmızı bir gelincik var orada, hadi ne duruyorsunuz gidin o kıpkırmızıya hakkettiği ilgiyi gösterin, çekinmeyin. Papatyalar, en sevdiğim toptop sardunyalar, menekşeler, leylaklar, yaseminler....Hepsi sizin için açıyor bu bahar...Bu çok olağanüstü değil mi??? Çok özlediniz değil mi baharı?Tadını çıkarın hayatın...Seviyor ve seviliyorsanız hele de...Çok şanslısınız. Sıkı sıkı sarılın şimdi karşınızdaki insana...Bahar, çiçekler, mis kokular arasında, her şeye rağmen "Yaşamak güzel" diye haykırın..."Yaşamak güzel"...

1 yorum: