23 Kasım 2011

ÖĞRETMENLER GÜNÜ ADINA ÖĞRETMEN BABAMA...

Yarın öğretmenler günü...Ben iki sene öncesine kadar,her sene,büyük bir gururla ve heyecanla babamın öğretmenler gününü kutladım.Hatta son senelerde cep telefonunu da kullanmayı seviyordu, yeni keşfetmişti ve onun oyuncağı gibiydi,bu yüzden de,ona mesaj atmam çok hoşuna gidiyordu.Ben de o kadar içten ve o kadar,sanki yıllarca içimde sakladığım,nedense bir türlü ona söyleyemediğim, her ne varsa bu mesajlaşma sayesinde, ona kusuyordum sanki...Mesajlarını okurken nasıl bir ifade takındığını düşünür,yüzündeki tebessümü hayal eder,müthiş heyecanlanırdım.
 Öyle bir öğretmendi ki O...pırıl pırıl...öğrencileri için sanki gerekse canını verecek.
Emekli olduğunda belki çok da farkında değildi ama,yıllar geçtikçe,öğrencilerini,okulu,dersleri,hatta ders zilinin çalmasını bile çok özlemişti.
İlkokul öğretmeniydi.Liselere de müzik derslerine giriyordu.Ben ilk notalarımı ondan öğrendim.İlk mandolin çalmayı da...
Aldığı maaş yetmediği için,haftasonları evimizde mandolin dersleri veriyordu.Koridorumuza kocaman ayaklı bir tahta yaptırmıştık.Büyük bir keyifle öğrencilerin bize gelmesini beklerdi.Herzaman kravatlı gördüm onu.Bir gün çıkarmadı boynundan neredeyse...Mesleğine ne olursa olsun hep saygı duydu.O da saygıyı fazlasıyla hakediyordu ve yüzlerce,onu seven ve sayan öğrencisi vardı.
 Hep, öğretmenlere bu ülkede çok az maaş verildiğinden yakınırdı...Şimdiki asıl yapılan haksızlıkları görse,atanma bekleyen öğretmenleri duysa,eminim çok üzülürdü.
 Yarın öğretmenler günü...Babamsız bir öğretmenler günü daha...
Tüm öğretmenlerin gününü kutluyorum...Bu ülkede başta insana saygı artmalı ki,sizlere de hakettiğiniz değer verilsin.Sizler herşeyin en iyisini,en özelini hakediyorsunuz.Bizler maalesef azınlık olsak da,bunun bilincindeyiz ve herzaman da yanınızda olmaya devam edeceğiz...DB.



4 yorum:

  1. Babanızın öğretmenler gününü kendi adıma da kutlamak istedim..DEĞERLİ BABANIZIN ÖGRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim...Geç bir cevap oldu ama:))

    YanıtlaSil
  3. Osman Babam benim hayatımın bam teli...

    Duruşuyla, her birimizin hayatına dokunuşuyla, koşulsuz sevgisiyle, öğretmen olmanın getirdiği saygınlığıyla, kravatıyla, vefasıyla, tavlasıyla, sessiz, sözsüz derin bakışlarıyla, kimi zaman çakır keyiif kimi zaman mahçup tebessümüyle, "trimam"ıyla... Osman Babam...

    İlk öğretmenliğime başlarken o vardı yanımda. Hep dinlediğim ama ilk kez gittiğim Erbaa'da o açtı yolumu. Arkadaşları, akrabaları, öğrencileri saygıyla, övgüyle bahsederken yaşadım emekli öğretmen Osman Başara'nın gelini olmanın onurunu, gururunu. Ömrümün sonuna kadar da yaşayacağım...

    Teşekkürler babacığım, yaşamıma dokunduğunuz için...

    ve paylaşımın için teşekkürler güzel insanın güzel kızı, arkadaşım, Duygum...

    Babamızın "Öğretmenler Günü" her daim kutlu, ruhu şaad olsun...

    YanıtlaSil
  4. Adsız24.7.13

    Çok güzel bir yazı olmuş elinize yüreğinize sağlık öyle içten öyle güzel ki... Öncelikle günümüzde öğretmenlerin yaşadığı sıkıntılara da değindiğiniz için çok teşekkür ederim Duygu Hanım. Ne kadar güzel yazmışsınız babacığınızın mekanı cennet olsun. Artık her yıl babanızın öğretmenler gününü ben de kutlayacağım. Size bıraktığı miras çok güzel her bir cümlenizle bunu ortaya koyuyorsunuz. Var olunuz.
    Ben blogunuzu biraz geç keşfettim ama açığı kapatmak için tüm yazıları okudum bundan sonra da takipçinizim. Sevgiler. Hoşça kalınız.

    YanıtlaSil